Квести, ланчі, човникові рухи є. А вагонів немає.

Якщо почитаєш газету «Магістраль регіональна», що належить ПАТ «Укрзалізниці», то вона рясніє сенсаційними заголовками, які свідчать про новітні форми роботи залізничників. Однак Асоціація «Виробників Нерудних Будівельних Матеріалів України» змушена було звернутися до Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана з приводу того, що ПАТ «Укрзалізниця» вкрай не ритмічно забезпечує щебеневі заводи вагонами для відправки замовникам у тому числі і закордонним, продукцію нерудних матеріалів (щебінь, камінь бутовий, відсів тощо). Близько 90 % цих матеріалів відвантажується споживачам у залізничних вагонах. У Зверненні до Прем’єра, зокрема, йдеться:

  1. Незважаючи на проведену реорганізацію залізничного транспорту в державі шляхом перетворення Державної адміністрації залізничного транспорту України в публічне акціонерне товариство залізничного транспорту загального користування, щебеневі підприємства продовжують суттєво потерпати через нестачу напіввагонів інвентарного парку ПАТ «Укрзалізниця» для перевезення вже виготовленої продукції. По багатьох окремих підприємствах добова подача напіввагонів скоротилася практично удвічі, внаслідок чого ці підприємства не в змозі виконувати об’єми договірних поставок продукції споживачам, які висловлюють своє невдоволення невиконанням договірних зобов’язань та погрожують застосуванням відповідних штрафних санкцій.

При цьому з кожним роком ця ситуація є далекою від суттєвого покращення, оскільки залишки готової продукції на складах щебеневих підприємств за кодами номенклатури промислової продукції 08.12.12.10 «Галька та гравій, що використовуються як наповнювач бетону, для дорожнього покриття та подібних цілей; кремінь» і 08.12.12.30 «Камінь дроблений (щебінь), який використовується як наповнювач бетону, для дорожнього покриття та подібних цілей (крім гальки, гравію та креміня)» вже складають близько 8,1 млн. тонн, що більше ніж в 1,7 рази перевищує середньомісячне виробництво цих видів продукції у 2017 році (4,7 млн. тонн).

  1. Залізничні вагони подаються вкрай неритмічно. Особливо це стосується окремих періодів року, коли вагони відволікаються для перевезення інших вантажів, зокрема вугілля і цукрового буряку.
  2. Самі вагони дуже часто подаються для завантаження нерудними будівельними матеріалами як неочищеними від попередньо перевезеної продукції (вугілля, деревина тощо), так й технічно несправними (відсутні запірні механізми, розвантажувальні люки просіли й щільно не закриваються тощо).

Внаслідок цього щебеневі підприємства вимушені здійснювати ремонт таких вагонів власними силами, бо вони практично не мають вибору – або ремонтувати пошкоджені вагони, або відмовлятися від їх навантаження, що може призвести до штрафних санкцій чи взагалі до припинення подачі вагонів. Проведення ремонту вагонів, який щебеневі підприємства здійснюють власноруч, призводить до їх простою понад встановлені норми. При цьому витрати, які несуть щебеневі підприємства у зв’язку з проведенням ремонту залізничних вагонів, ніхто не відшкодовує.

  1. Останнім часом загострилася ситуація, коли вже завантажені щебеневою продукцією вагони не можуть бути вивезені на залізничну станцію через відсутність як технічно справних локомотивів, так й відсутність достатньої кількості палива до них.

Керівники кам’яно добувних підприємств вкрай стурбовані такою ситуацією. Бо, як каже директор ПАТ «Томашгородський щебеневий завод»

Віктор Бунечко, не відвантаження продукції з підприємств призведе до їх зупинки. На заводах і так є кадрові проблеми, а якщо людям не платити вчасно зарплату, вони просто покинуть роботу і підуть копати бурштин. А якщо вчасно не заплатити податки, то фіскальні служби арештують наше майно, підуть непомірні штрафи. Завдяки інвесторам та неймовірними зусиллям на Поліссі вдалося відродити діяльність декількох щебеневих підприємств. Однак в нинішній ситуації кар’єри знову доведеться залити водою. Але як будуть будувати дороги в Україні без продукції щебеневих підприємств, на які Уряд планує виділити великі кошти? Отож всі сподівання каменярі покладають відтепер на Прем’єра Володимира Гройсмана.

Наш кор.

Вас можуть зацікавити такі матеріали